Wall-E

Yayınlandı: 6 Aralık 2008 3aymun tarafından GÖRMEDİLER içinde
Etiketler:, , , ,

YÖNETMEN: Andrew Stanton

 

SENARYO: Andrew Stanton, Pete Docter, Jim Reardon

 

SESLENDİRENLER: Ben Burtt, Elissa Knight, Jeff Garlin, Fred Willard, John Ratzenberger, Kathy Najimy, Sigourney Weaver

 

SİNOPSİS: Bundan uzak bir gelecekte küçük bir çöp toplama robotunun aşık olduğu robotun peşinden, kazara yaptığı bir keşif sonucu çıktığı uzay yolculuğu.

 

YAPIM YILI: 2008   SÜRE: 98 dk

 

may3un: Öncelikle animasyon filmleri pek fazla sevmediğimi, çizgi karakterlerin içimde hiçbir duyguyu uyandırmadığını düşünenlerden biri olduğumu söylemeliyim, en azından Wall-E’yi izleyene kadar öyleydi. Daha önce de birkaç animasyon film izlemiş, gülmüş, eğlenmiştim, ama beni böyle etkilememişti. Wall-E ismindeki bu küçük robot, insanı öylesine etkiliyor ki, karşınızda bir insan görüyorsunuz. Hatta bazı sahnelerde gözleriniz bile dolabilir, kendinizi tutamayabilirsiniz. Hem animasyon hem de robot olması nedeniyle belki bu söylediğim inanılmaz bir tezat oluşturuyor gibi görünebilir, ama sanırım insan olmak için homo sapiens olmaya hiç gerek yok.

 

wall-eGörüntüler ve seslendirmelere çok girmeyeceğim, ama bir animasyonun ulaştığı uç noktalardan biri olduğunu söylemem yeterli gelecektir. Ayrıca filmin benim en sevdiğim müzisyenlerden biri olan Peter Gabriel’in “Down To Earth” parçası eşliğinde bitmesi benim aldığım keyfi daha da arttırdı. Seslendirmelerden bahsetmek gerekirse, hepsi gayet özenli yapılmış, filmde belki çok fazla diyalog yok, ama özellikle Wall-E’yi seslendiren Ben Burtt, inanılmaz bir iş çıkarmış, izleyince siz de bana hak vereceksiniz. Senaryosu da gayet keyifli, özenli hazırlanmış Wall-E için söyleyebileceğim tek şey: EVA!

 

3aymun: Her animasyonda belli bir konunun üzerine yoğunlaşılır. Shrek daha çok komedi unsurları içeren modern bir “güzel ve çirkin” teması taşırken, The Incredibles, süper yetenekleri olan bir aile üzerinden “diğerlerinden farklı olmak” üzerine eğilen bir animasyondur. Hayao Miyazaki animasyonları ise çok farklı bir temelden incelenebilir, çünkü hayalgücünün sınırları arasından gerçeğin görüntülerini sezinleyebiliriz ancak. Yine de izlerken bir animasyon izlediğimizin farkındayızdır.

 

wall-e-coolerWall-E’ye gelecek olursak; şimdiye kadar izlediğim animasyonlar arasında pek çok öğeyi içinde barındıran kurgusuyla gerçekten en çok etkilendiğim oldu diyebilirim. Öncelikle konunun bir bilimkurgu niteliği taşıyor olması ve bu nedenle herhangi bir filme nazaran çok daha rahat ve güzel anlatılmış olması oldukça önemli. Hemen ardından Wall-E’nin sanki bir film izliyormuşsunuz havası veren çizimleri geliyor. Özellikle animasyonun başladığı ilk sahneler ve görüntüler büyüleyici. Baş kahramanımız Wall-E’nin kendisine gelecek olursak; her insanın yakınında görmek isteyeceği bir kişiliğe sahip. Film üzerine anlatmak istediğim onlarca nokta var ama izlememiş olanlara haksızlık etmemek için burada bitiriyorum. Diyebileceğim sadece şu; Yağmur Adam Raymond ya da Forrest Gump gibi kült film karakterleri nasıl akılda kalıyorsa, Wall-E de artık zihnimde en sevdiğim karakterlerden biri olarak yaşıyor…

walle_big

yorum
  1. Said dedi ki:

    çok süper

  2. (isimsiz) dedi ki:

    Wall-E çok şirin, haftalardır hergün izliyorum.

  3. ikacı dedi ki:

    ben de pek isteksiz olarak izlemiştim ama öylesine duygulu ki gerçekten o şirin robotun içinde bir kalp olduğunu düşünmemek imkansız…

Yorum bırakın